Błyskawiczny rozwój Internetu sprawił, że efektywne pozycjonowanie stron zaczęło odgrywać jeszcze większą rolę niż dotychczas – bez niego osiągnięcie sukcesu w przestrzeni wirtualnej staje się wyzwaniem z gatunku niemożliwych. Gwałtowny wzrost znaczenia pozycjonowania sprawia, że warto zastanowić się, czym różnią się jego składowe – SEO i SEM.
Powyższe pytanie pojawia się coraz częściej, a odpowiedź na nie jest relatywnie prosta. W przypadku SEM mamy do czynienia z działaniami związanymi z marketingiem w wyszukiwarkach internetowych. Jego podstawowym zadaniem jest doprowadzenie do wywindowania pozycjonowanej domeny na jak najwyższą pozycję przy wykorzystaniu odpowiednio dobranej listy fraz i słów kluczowych – pozycjonerzy wybierają te, które są najczęściej wpisywane przez osoby korzystające z wyszukiwarek zainteresowane znalezieniem informacji dotyczących danego tematu związanego z treściami umieszczanymi na stronie, która ma zostać wypozycjonowana. Oprócz kroków podejmowanych w celu pozyskania dużego ruchu w ramach wyników organicznych czasami swoje prace na tym polu wspomaga się także środkami płatnymi, m.in. kampaniami linków sponsorowanych.
SEO zaś jest zbiorem działań mających na celu poprawienie parametrów strony internetowej tak, aby domena mogła zostać jak najszybciej odszukana przez wyszukiwarki. Wdrażanie działań związanych z Search Engine Optimization to proces długotrwały i de facto nie mający końca – inaczej niż w przypadku reklam Google Adwords nie można go zwyczajnie włączać i wyłączać, ponieważ jest to równoznaczne z utratą efektów dotychczasowej pracy.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie Pozycjonowanie Bydgoszcz
No Replies to "Jaka jest różnica między SEO, a SEM"